la inclusió en l’educació

Ja tenim un altre curs escolar aquí! Toca arrencar amb energia, iniciativa i amb una mirada inclusiva.

De fet, la inclusió implica canvi. És un procés sense fi per millorar l’aprenentatge i la participació de tot l’alumnat. Un centre educatiu inclusiu progressa contínuament.

La inclusió en l’educació implica:

– Valorar de la mateixa manera tot l’alumnat i tot el professorat.
– Augmentar la participació de l’alumnat en les cultures, el currículum i les institucions de la comunitat a la qual pertany el centre i, en conseqüència, reduir-ne l’exclusió.
-Reestructurar les cultures, les polítiques i les pràctiques dels centres educatius de manera que atenguin la diversitat de l’alumnat de la seva zona.
– Disminuir les barreres a l’aprenentatge i a la participació de tots els estudiants, no només d’aquelles que presenten disminucions o que tenen “necessitats educatives especials”.
– Aprendre dels esforços que fan els centres per superar les barreres a l’accés i a la participació d’alumnes concrets tot efectuant canvis que beneficiïn més àmpliament tot l’alumnat.
– Veure la diferència entre els estudiants com un recurs per donar suport a l’aprenentatge, més que no pas com un problema que s’ha de superar.
– Reconèixer el dret que tenen els estudiants de ser educats a la zona on viuen.
– Millorar els centres, tant pel que fa al professorat com a l’alumnat.
– Emfasitzar el paper dels centres a l’hora de construir comunitat i desenvolupar valors, així com millorar-ne els resultats.
– Promoure relacions de suport mutu entre centres i institucions de la comunitat.
– Reconèixer que la inclusió en l’educació és un aspecte més de la inclusió en la societat.

Referència: Índex per a la inclusió -Guia per a l’avaluació i millora de l’educació inclusiva per Tony Booth i Mel Ainscow

llapissosweb1

Deixa un comentari