idees que recolzen la inclusió

La inclusió és un procés sense fi per trobar millors formes, i més adequades, a l’hora de donar resposta a l’atenció a la diversitat.

  • La diversitat de l’alumnat és un valor afegit al fet educatiu.
  • Conviure i aprendre de la diferència.
  • Cada persona experimenta barreres en l’aprenentatge i en la participació.
  • El treball en col·laboració i cooperatiu enriqueix i ajuda a aprendre a conviure, a més d’aprendre coneixements.
  • El professorat ha de treballar per identificar les barreres de l’aprenentatge i la participació, ja que poder conèixer i reduir aquestes barreres ajuda en l’aprenentatge i creixement de l’alumnat i l’organització.
  • Fugir de posar etiquetes i noms a les limitacions.
  • Tenir expectatives elevades d’èxit per a cadascun dels/de les alumnes.
  • El suport s’entén com qualsevol recurs humà, material i organitzatiu que faciliti la participació i l’èxit de tot      l’alumnat.
  • El treball en xarxa de diferents professionals amb objectius i projectes comuns, ajuda a fer l’escola més inclusiva i potencia les comunitats de pràctiques, que segons Wenger conformen un grup social unit per tirar endavant una empresa comuna, tot compartint  significats i construint coneixements a partir de la pròpia reflexió de la pràctica diària i amb el contrast amb els altres.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s