estat mundial de la infància 2013- infants amb discapacitat

Recomanacions fonamentals

El compromís internacional per construir societats més incloents ha donat com a resultat una sèrie de millores en la situació dels nens i nenes amb discapacitat i de les seves famílies, però molt sovint aquestes persones han de seguir afrontant obstacles que impedeixen la seva participació en els afers cívics, socials i culturals de les seves comunitats. Aconseguir la promesa de l’equitat per mitjà de la inclusió requerirà prendre mesures en les següents esferes:

1. Ratificar i posar en marxa la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat i la Convenció sobre els Drets de l’infant.

2. Lluitar contra la discriminació i millorar la conscienciació sobre la discapacitat entre el públic en general, els encarregats de prendre decisions i les persones que proporcionen serveis essencials als infants i adolescents en sectors com la salut, l’educació i la protecció.

3. Eliminar les barreres a la inclusió perquè tots els entorns infantils/escoles, establiments de salut, transports públics i altres, facilitin l’accés i encoratgin la participació dels nens i nenes amb discapacitat al costat dels altres infants.

4. Posar fi a la institucionalització dels infants amb discapacitat, començant per una moratòria de les noves admissions. Això ha d’estar acompanyat de la promoció i l’augment del suport a l’atenció basada en la família i la rehabilitació basada en la comunitat.

5. Donar suport a les famílies perquè puguin fer front als alts costos de vida i a les oportunitats perdudes per guanyar ingressos i que estan relacionades amb l’atenció als nens i nenes amb discapacitat.

6. Avançar més enllà de les normes mínimes incorporant els infants i adolescents amb discapacitat i les seves famílies en l’avaluació del suport i els serveis dissenyats per satisfer les seves necessitats.

7. Coordinar serveis en tots els sectors per tal d’abordar l’ àmplia gamma de problemes amb què s’enfronten els infants i adolescents amb discapacitat i les seves famílies.

8. Incorporar els infants i adolescents amb discapacitat en la presa de decisions que els afecten, no sols com a beneficiaris, sinó també com a agents del canvi.

9. Promoure un programa d’investigació concertat a escala mundial sobre la discapacitat per generar les bases fiables i contrastables que són necessàries per orientar la planificació i l’assignació de recursos, i per situar més clarament els nens i nenes amb discapacitat en l’agenda del desenvolupament.

http://www.unicef.ad/wp-content/uploads/2013/05/RESUM-EMI-CAT.pdf

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s