pautes a l’escola- alumnes amb TEA

Adaptacions metodològiques

– Reduir/individualitzar/organitzar el nombre de deures: l’excés pot induir al fracàs.

– Escriptura: exigir tenir present les seves limitacions.

– Per millorar la presentació, oferir suport amb marges, ús de l’ordinador,…

– Aprofitar els seus interessos restringits per motivar-los.

– Exàmens: més temps, control durant la prova, preguntes clares i entenedores.

– Si cal, avaluació fora  de l’aula.

– Facilitar-li, amb antelació, els exercicis per tal que se’ls prepari.

– Senyals individuals, tals com picar l’ullet, per tal de cridar la seva atenció.

 

Hora del pati

Cal tenir present que els alumnes amb TEA prefereixen les situacions estructurades (aula) i no pas situacions de major llibertat (el pati, menjador, educació física,…).

L’hora del pati pot propiciar a que l’alumne tingui sobrecàrrega sensorial (soroll, grans espais oberts, estímuls visuals, olors, sons,…), absència de regles específiques (l’alumne pot mostrar-se perdut),  i afavoreix l’aïllament i s’evidencien les dificultats per a l’alumne d’integrar-se socialment.

Poden augmentar les conductes repetitives i situacions negatives envers els companys. Generalment, amb l’avorriment, poden augmentar les conductes o intervencions inadequades.

 

Pautes a l’hora d’esbarjo

– Cal que el professorat estigui informat i format sobre els alumnes amb TEA.

– Permetre que l’alumne s’absenti, si cal, degut a la sobrecàrrega d’estímuls.

– Explicitar a l’alumne les normes socials i de joc.

– Ajudar-lo i supervisar-lo si vol participar en situacions o jocs socials.

– Proporcionar models d’iniciació i d’interacció social.

– Marcar els límits del pati: zones d’accés, zones prohibides.

– Ensenyar-li a respondre davant les normes o conductes no desitjades.

– En cas que es mostri molt nerviós, pactar amb ell un lloc on poder anar a tranquil·litzar-se.

– Disposar d’un mestre de referència i d’una persona que el supervisi a l’hora del pati.

– Pautar l’hora d’esbarjo: 1. primer esmorzar 2. jugar 3. llegir

– Possibilitat de parlar amb la resta d’alumnes per tal d’establir com el podem ajudar.

 

Recordeu:

L’equip educatiu de l’escola hauria de tenir formació sobre aquest alumnat.

A la tutoria, s’hauria d’expressar als companys com poden ajudar a aquest alumnat. Cal informació per tal d’entendre millor als alumnes TEA.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s